MedPlan; tüm mecra türlerini kapsayan ve tam otomasyon sağlayan,
Türkiye koşullarına uyumlu tek, Medya Planlama ve Satınalma yazılım paketidir.
1990 yılında Limit Yazılım tarafından geliştirilmeye başlanmış, bugüne kadar
kesintisiz güncellenmiş ve desteklenmiştir. MedPlan'ın sahip olduğu pek çok özellik; kullanıcılarından, mecradan
ve reklamverenlerden gelen istekler doğrultusunda eklenmiş ve şekillenmiştir.
Mecralara ait tüm fiyat uygulamaları, medya planlamasında kullanılan yöntemler
ve gelişmiş raporlama özellikleri MedPlan'ı bu alandaki en gelişmiş çözüm haline
getirmektedir.
MedPlan, bir medya planlama ajansındaki; planlama, rezervasyon, gerçekleşen
girişi, faturalama ve raporlama gibi pek çok süreci kapsar. Ajanslar, MedPlan
tarafından hazırlanan ve müşterilerine sundukları özel raporlarla hem zaman hem
de prestij kazanmaktadır. Reklamcılık sektörüne özgü olan bir çok fatura türü MedPlan
tarafından oluşturulmakta ve istenirse finans sitemlerine entegrasyon yöntemleri
ile aktarılmaktadır. Tüm Mecralar Planlama aşamasında MedPlan kullanıcısına bir çok kolaylık ve
araçlar sunmaktadır. Kanallar tarafından uygulanan; mevsimsellik, spot
indirimi, ajans komisyonu gibi akla gelebilecek tüm indirim çeşitleri ve
CPP anlaşmaları gibi özel anlaşma türleri MedPlan'da tanımlanabilir ve
tüm hesaplamalar buna göre yapılır.
Editrating modülüne sahip ajanslar; TNS verisini
kullanarak, ölçülen kanallar için tahmini rating bilgilerini
kullanarak planlama yaparlar. Editrating modülü olmayan ajanslar; Kanalların
ajanslara gönderdiği yayın akışlarını, Kategori (TV Program)
listelerine dönüştürerek planlama yaparlar. ile düzenlenen bir önceki aya ait veriler, içinde
bulunulan ayın Rating değerlerini tahmin etmek için kullanılmaktadır.
Ajanslar, kanalların gönderdiği (uygun formattaki) yayın akışı
prototiplerini MedPlan'a alıp, tarife ile eşleştirilerek plan içinde
kullanabilirler. Medya planlarındaki spotlar yayınlandıktan sonra, TNS ve
Bileşim verileri kullanılarak spotların gerçekleşme durumlarına ait
bilgiler MedPlan'a aktarılır ve planlama aşaması tamamlanır. MedPlan, Radyo Planlanlama aşamasında kullanıcısına
sunmuş olduğu kolaylıklar sayesinde planlarını hızlı ve sağlıklı bir
şekilde oluşturmalarını sağlamaktadır. Radyolarda kullanılan
indirim, komisyon, saat dilimlerine göre fiyatlandırma gibi tüm
seçenekler MedPlan tarafından desteklemektedir. MedPlan’ın sahip olduğu çoğaltma ve kopyalama seçenekleri sayesinde;
yapılan planlama, başka bir kanal için ya da devam eden haftalar
için saniyeler içerisinde oluşturulabilmektedir. MedPlan'da radyo planı, tanımlanan saat dilimlerine göre
yapılmaktadır. KMG verisine abone olan radyo ajansları; KMG modülü
sayesinde dinlenme oranlarını göz önüne alarak da planlama
yapılabilmektedir. Basın sektöründe kullanılan tanımlar (sayfa, st/cm
gibi birimler, tiraj vs.) MedPlan tarafından desteklenmektedir.
Basın sektöründe kullanılan mecralar, ek yayın ayrıntısına kadar
detaylı bir şekilde planlamada kullanılabilir. MedPlan Gazete ve Dergi planlamasında IMS verisi ile
entegre çalışmaya izin verir. Bu modüle sahip olan ajanslar önce
Gazete ve Dergi Net tirajlarını daha sonra da IMS verisini
MedPlan'a alıp basın planlarını yaparken kullanırlar. MedPlan üzerinde sinema planı oluşturan
planlamacılar; bölge, şehir, film adı gibi özellikleri
planlarında kullanıp, takibini sağlayabilirler. Outdoor, internet ve sponsorluk mecra
türlerinin planlama ekranları birbirine benzemektedir.
Planlama yapılan mecra türüne göre istenilen bilgiler
(sütunlar) değişmektedir. Outdoor planlarında; outdoor türü,
şehir, tarih aralığı, pano yeri, boyutu gibi
bilgilerin girişi ve raporlaması sağlıklı bir
şekilde yapılabilmektedir. İnternet planlarında; detaylı ve
normal olarak iki türde planlama yapılabilir. Normal
planlamada; reklam tipi, boyut, tarih aralığı gibi
bilgiler kullanılarak planlar oluşturulur. Detaylı
planlamada ise; aylık trafik, kampanya trafik,
planlanan - gerçekleşen gösterim, görünme oranı -
frekansı, planlanan - gerçekleşen tık sayısı, CTR,
CPC, planlanan - gerçekleşen CPM gibi özellikler
kullanarak ayrıntılı bir şekilde plan takibi
yapılabilmektedir.
Sponsorluk planlaması; diğer 7 mecra
türünü de kapsamaktadır. Sponsorluk planı altında,
tek bir mecra türüne ait sponsorluk planı
yapılabileceği gibi birden fazla mecra türü de
planlanıp, takip edilebilmektedir. MedPlan’da, Otomatik Plan Oluşturma
Modülü sayesinde gerçekleşen verisi kullanılarak
geçmiş bir dönem için planlamacı tarafından plan
yapılmış gibi TV ve radyo planları
oluşturulabilmektedir. TV ya da Radyo’da bir programa sponsorluk
yapmış ajans müşterisi; ajanstan detaylı bir plan
istemesi halinde, gerçekleşen verisi gösterilerek
detaylı planlama yapılmış gibi veriden planı
oluşturulabilmektedir. Reklamveren gruplar (holdingler),
kendilerine bağlı şirketlerin medya
harcamalarını ve planlarını sağlıklı bir şekilde
takip edebilirler.
MedPlan Reklamveren sürümü, Medya
planlama ajansı ile reklamveren arasındaki bilgi
akışını internet üzerinden sağlar. Bunun için
ajansın MedPlan ve Reklamveren Bağlantı Modülü
kullanıyor olması gerekmektedir. Reklamverenler; MedPlan Reklamveren
sürümünü kullanarak, hem mecralarla, hem de
kendilerine bağlı grup şirketleri ile
aralarındaki mali takipleri
gerçekleştirebilirler. Mecralardan gelen
faturaları kendi tarife değerleriyle
karşılaştırabilir, grup şirketlerine fatura
düzenleyebilirler. MedPlan kullanan radyo ve
internet ajansları, hazırladıkları planları
bağlantı modülü yoluyla MedPlan kullanan
Medya planlama ajansları ve MedPlan
Reklamveren sürümünü kullanan müşterileri
ile paylaşabilirler. Planı hazırlayan planlama
ajansları, müşterisi olan MedPlan
Reklamveren kullanıcıları ya da diğer medya
planlama ajansları kendilerinden talep
ettiğinde, hazırladıkları planları bağlantı
modülü ile (internet üzerinden) gönderirler.
Müşterileri, gönderilen planları kendi
MedPlan veritabanlarına aktarır ve konsolide
eder, gerekli diğer işlemleri yaparlar. Planların aktarımı sırasında kötü
niyetli üçüncü şahısların plan verilerini
elde etmeleri olasılığına karşı veriler özel
olarak formatlanmış şekilde iletilmektedir.
Reklamcılık sektörüne özgü
farklı fatura türleri MedPlan fatura
seçenekleri arasında bulunmamaktadır.
MedPlan kullanan ajanslar,
müşterilerinin kendilerinden istediği
tüm formatlarda fatura basabilirler.
Mecradan Gelen Fatura Takibi
ve İade Modülü ile, mecradan gelen
faturalar, MedPlan'daki verilerle
karşılaştırılır, yanlış kesilen
faturalar belirlenir, istenirse mecraya
iade faturası düzenlenir. Fatura Entegrasyonu Modülü,
Ticari Yazılım Paketleri ile MedPlan
arasında bağlantı kurar. Faturada yer
alan bilgiler MedPlan'da tanımlanırken
ilgili muhasebe kodları da sisteme
girilir. MedPlan'da kolaylıkla
düzenlenen ve basılan orijinal
faturaların muhasebe sistemine el ile
girilmesinin önlenmesi için Fatura
Entegrasyonu Modülü kullanılır. Fatura
bilgileri ilgili kodlar kullanılarak
aktarılır. Şu ana kadar Logo, SAP, CPM,
Efes, Netsis, Presto için entegrasyon
modülleri yazılmıştır. MedPlan'ın en güçlü
olduğu alanlardan biri raporlardır.
MedPlan’dan spot-by-spot, kırılımlı
formatlarda, değişik filtreler
kullanarak kolay ve sağlıklı bir
şekilde istediğiniz raporları
alabilirsiniz. MedPlan Raporlama
Modülü MS Excel ile entegre çalışır.
Aldığınız tüm raporlar Excel dosyası
olarak oluşturulabilir.Tanıtım
TV
Radyo
Gazete
Dergi
Sinema
İnternet
Outdoor
SponsorlukTelevizyon
MedPlan'da temel olarak iki yöntem ile TV planı yapılır;
Radyo
Basın (Gazete-Dergi)
Sinema
Outdoor, İnternet ve
Sponsorluk
Otomatik Plan Oluşturma
Reklamveren Versiyonu
Plan Aktarım -
Bağlantı Modülü
Fatura
Raporlama
